Gymnastik på Ladelund

Efterskole og fællesskab er 2 ord som hænger godt sammen. På Ladelund Efterskole bruger vi gymnastikken, som et sted hvor alle elever er samlet, hygger, griner, sveder og har det sjovt.

I en travl efterskole hverdag, hvor man har travlt med undervisning, værksted, sin hest, at øve sig på guitar og alt det andet, når man ikke altid at være sammen med alle de andre elever. Men det gør man i gymnastikken.

Vi har obligatorisk gymnastik 2 gange om ugen – i alt ca. 3 timer. Den ene gymnastiktime vil ofte være fællesgymnastik og den anden gymnastiktime være opdelt i piger og drenge. I gymnastikken øver vi os på: at bevæge os til rytmen i et stykke musik, lave koreografier og springe. Vi starter altid et sted, hvor alle kan være med og vi har stor fokus på grundgymnastikken i starten af året. Vi arbejder i løbet af året hen imod opvisningerne i foråret. Vi laver ca. 8-10 opvisninger på et skoleår.