Idræt

Idrætsefterskole

Idræt

Idræt er for dig der kan lide at være aktiv. Vi tilbyder en lang række forskellige aktiviteter. På idrætslinjen lægger vi vægt på at give eleverne et bredt indblik i idrættens mange muligheder, så eleverne kan blive alsidige idrætsudøvere. Som en rød tråd i samtlige timer, er der fokus på fairplaybegrebet og den positive indstilling til idræt. Vi tager udgangspunkt i den enkelte elev, og træner både tekniske og taktiske færdigheder.

Masser af aktiviteter

FACTS OM LINJEFAGET

Har du lyst til at opleve et stærkt fællesskab og blive klogere på din krop, skal du vælge linjeidræt.

Skolen råder over en idrætshal med håndboldmål, badmintonbaner, volleybane og en stor gymnastiksal. I hallen har desuden vi udstyr og bander til floorball. Udenfor har vi en  beachvolleybane, en boldbane og en streetbane. Derudover har vi 12 mountainbikes.

Linjedagene byder på oplevelser væk fra skolen – for eksempel højskolebesøg, idrætscentre og sportsklubber, samt en række mere dybdegående aktiviteter på skolen. Du vil få prøvet grænser af både fysisk og psykisk.

I løbet af året vil det være muligt at deltage i forskellige stævner m.m.

Vi deltager i fodboldstævner, i det lokale Frøs-løb, i adventurerace og andre stævner vi bliver inviterer til.

Det kan også være at eleverne har kontakter som vi benytter os af. Det kunne være et aften stævne med floorball hvor vi spille mod en af elevernes hjemmeklub.

Sammensæt dit eget skema

Du vælger selv

På Ladelund Efterskole tilbyder vi 5 forskellige linjer hvori du frit kan vælge dine fag. Det giver dig en unik mulighed for at sammensætte din egen hverdag. Du kan derfor eksempelvis arbejde med medier og ride på heste i samme periode.

Se oversigt over fag

03.03.2024