Ladelund efterskole

Fællesfag

På en grundtvigsk efterskole er det naturligt, at alle skal have fællesfagene fortælling, morgensang, sangtime, obligatorisk gymnastik og fællesarrangementer.

Se her lidt fra gymnastikken.

Hver dag er der morgensamling, hvor vi synger en sang, giver meddelelser og vagtlæreren bidrager med et lille indslag.

En gange om ugen er der fortælletime. Det kan være 30 minutter med fortælling om et aktuelt emne, sange, myter, historier eller perspektiver om skolens værdigrundlag.

Mindst to gange om ugen skal alle have fælles gymnastik. Det er sundt for både krop og hovede og det er især godt for fællesskabet, for her kan og skal alle være med. Elevholdet laver 8-10 opvisninger i løbet af foråret.

Fællesfag

‘Sang gør en svag på en måde, så man bliver stærk’

‘Sang gør en svag på en måde, så man bliver stærk’ og derfor sluttes ugen altid med en fælles sangtime, hvor vi synger både nye og kendte sange.