Fritiden

Når du har fri

På Ladelund Efterskole er det vigtigt, at du oplever, at der er gode undervisningstimer men også, at der er gode aktiviteter i fritiden. Fællesskabet og den gode stemning skabes nemlig i den grad også i fritiden. I starten af skoleåret hjælper lærerne med at sætte aktiviteter i gang, men efterhånden som året skrider frem, tager eleverne mere og mere initiativ til selvstændige aktiviteter i fritiden.

Frihed under ansvar

Når du har fri

Selvfølgelig er undervisningen og fagene en stor del af efterskolen, men der er ikke tvivl om, at du også får masser af efterskole i fritiden. Når du ikke har undervisning, må du bruge skolens faciliteter sammen med dine kammerater. Måske skal I ned og øve et ekstra spring, spille fodbold, hygge i kunst eller en tur i ”Liften”, som er eleverne eget værksted. Det er også i fritiden, du kan bruge tid på hesten, se en film eller cykle en tur til Brørup for at handle. Måske skal du bare ind og snakke med dem på værelset ved siden af?
Når du har fri på Ladelund, er der stadig masser at lave!

Aftener på Ladelund

Efter stilletime har du som udgangspunkt fri om aftenen og der er altid 3 vagtlærere på arbejde, som udbyder forskellige aktiviteter. Det kan også være, at I selv arrangerer en badmintonturnering eller rundboldkamp. Vi elsker, når eleverne bruger alle de muligheder, der er på efterskolen og lærerne hjælper gerne i de forskellige værksteder.
Vores dagsgrupper planlægger forskellige typer af arrangementer for resten af skolen i løbet af året. Det kan for eksempel være fastelavnsfest, ”Vild med dans”, dyrskue, bryllupsfest, rekord-aften eller noget helt andet. Disse arrangementer er obligatoriske for alle elever.