Skitur 23/24

Heja Sverige!

Ladelund Efterskole har netop afsluttet en fantastisk tur til Idre Fjäll, hvor eleverne, mange af dem helt nye på ski, blev udfordret. Trods en udfordrende start med blæst og sne, formåede elverne at tage fat på skiløbets kunst og mestre pisterne.

Alle elever, uanset deres tidligere erfaringer med skiløb, blev indhyllet i en atmosfære af udfordring og læring. Ladelunds skiudvalg prioriterer at tilpasse aktiviteterne, så de passer til hvert enkelt elevs niveau. Selv de, der aldrig havde stået på ski før, blev opmuntret til at kaste sig ud i det, støttet af erfarne instruktører med stor tålmodighed. De erfarne skiløbere fik mulighed for at forfine deres teknik og udfordre sig selv på mere avancerede pister.

De små hytter, eleverne bor i under turen, fremmer et stærkt fællesskab. Det var ikke blot en rejse for at mestre skiløb, men også en rejse mod personlig udvikling og styrkelse af fællesskabet på tværs af niveauer.
Hyggen og fællesskabet blomstrer, når eleverne bor i små hytter og selv står for madlavning, oprydning og alt andet der nu måtte være, når man er selv i 5 dage.
Vejret viste sig fra sin bedste side til sidst, og alle nød solen og det fortryllende vinterlandskab. Turen blev en mindeværdig oplevelse, hvor både skifærdigheder og fællesskab blev styrket.