Syng Norden Sammen

Sangaften på Ladelund

Kom til 'Syng Norden Sammen' på Ladelund Efterskole. Alle er velkomne til at deltage i denne festlige aften. Lørdag den 7. september 2019 kl. 19.00

Ladelund Efterskole og Foreningen Norden, Malt Herred, inviterer alle interesserede indenfor til en fantastisk aften med masser af fællessang og musik. Under overskriften, Syng Norden sammen – ”En millioner synger nordisk” synger vi blandt andet 3 kendte nordiske sange sammen med koncertdeltagere i hele Norden.

Aftenen er en markering af 100-året for stiftelsen af Foreningen Norden. For at fejre jubilæet vil Foreningen Norden og Aarhus Festuge samle folk i hele Norden via sang. Lørdag den 7. september samles nogle af Nordens bedste kor i Aarhus for at medvirke i en storslået koncert, der indeholder både korsang og fællessang for hele Norden. En koncert der sendes fra Musikhuset i Aarhus til hele Norden og hvor alle, uanset sangstemme og alder, inviteres til at synge med.

Koncerten transmitteres via livestream direkte fra Musikhuset i Aarhus og ud til kulturhuse, biografer og storskærme over hele Norden, hvor Foreningen Nordens lokalafdelinger i samarbejde med lokale kor- og kulturaktører har etableret samlinger, hvor alle kan møde op og synge med på dét, der formentlig bliver den største nordiske fællessang nogensinde!

Aftenens program på Ladelund Efterskole:

Efter velkomsten ved Steffen Bendix Pedersen byder aftenens første del på fællessang med et nordisk islæt sammensat af Steffen og Verner.
Præcis kl. 20.00 vil vi koble os på koncerten i Aarhus.
I løbet af koncerten synges tre nordiske fællessange. De tre udvalgte sange er ‘Til Ungdommen (Kringsatt av Fiender)’, ‘Vem kan Segla Förutan Vind’ og ‘I Skovens Dybe Stille Ro’.

Efter koncerten mødes vi til kaffe i efterskolens spisesal.
Kaffen koster 30 kr.

Koncerten er en hyldest til Norden og nordiske værdier som fællesskab, solidaritet og omtanke for andre og den natur, vi alle er en del af. Med nordisk musik tematiseres de skiftende årstider og nordboernes evne til at favne og værdsætte både lys og mørke.