Forårsresumé

EN RUNDTUR MED LE

Vi går nu ind i vores sidste uge på LE med vind i håret og sol på næsen, for der har været fart på i det sidste stykke tid. Ud over eksaminer har vi nemlig haft en masse arrangementer, og vi bringer derfor her et lille resumé over en masse af de ting vi har kastet os over i løbet af foråret.

I påsken, hvor de fleste holder fri og tager til påskefrokost, har både elever og lærere afholdt LE Camp, hvor børn i 5-7 klasse har prøvet kræfter med at gå på efterskole her hos os. Dette indebar både måltider, overnatning, linjefag, sjove aftenaktiviteter og deltagelse i årets gymnastikopvisning. Alt var planlagt og gennemført af LE’s elever, som både skulle være undervisere, omsorgsgivere og kammerater for vores dejlige gæster.

Og apropos gymnastikopvisning, har vi igen i år været til det store SES stævne, sammen med en masse andre sydjyske efterskoler. Inspirerende og sjovt at se andre skoler folde sig ud på gulvet, og eleverne har, ud over oplevelsen af at vise sig frem for et stort publikum, også kunnet hilse på venner og bekendte.

I løbet af efterskoleopholdet på LE er man velkommen til at få besøg, men særligt i den årlige søskendeweekend, hvor mange havde besøg af deres yngre søskende, som kunne snuse til efterskolelivet, lave sjove aktiviteter i værkstederne og hygge med en bror eller søster de måske ikke har set i flere måneder.

Af andre nye ansigter kan vi også nævne vores kommende elever til elevholdet 23/24, som vi også har haft på besøg til kommende elevers aften. Ud over at møde deres kontaktgruppelærer og kommende kammerater, bød aftenen også på faglige oplæg, lege, spisning, snak og et kig på årets gymnastikopvisning. Vi glæder os til at se jer igen om et par måneder!

De tidligere elever har vi også haft forbi huset til jubilar- og gammel elevdag. Erik bød velkommen ved flagstangen med en sang, elevforeningen holdt møde og de mange dejlige jubilarer fik taget fællesfotos, og kunne nyde en frokost i spisesalen. Rundt på skolen kunne tidligere elever komme forbi til en snak, en rundvisning, en lækker snack eller en lille aktivitet som eks. debatmøde, fællesmaleri eller et besøg i LE-merchandiseboden.

Som en forsmag på årets gallafest har eleverne deltaget i bryllup på LE, hvor Rebekka og Christoffer fik hinanden. Alle de deltagende havde fået roller tildelt, og skulle stå for underholdning til festen, som kulminerede med en rap fra brudens mor. Spisesalen, så vel som eleverne, var pyntet smukt op, ligesom køkkenet havde sammensat en fantastisk festmenu.

Nu, hvor alle årets afgangsprøver er afsluttet, glæder vi os til at nyde den sidste uge med hinanden, inden vi går på sommerferie d. 23. juni.