Skolestart og introugen

Skoleåret 20/21 er kommet godt fra start

Søndag den 9. august skinnede solen fra en skyfri himmel og temperaturen sneg sig op 30 grader, de 136 nye elever på Ladelund Efterskole, fik en noget varm velkomst. På grund af covid-19 var det i år ikke muligt, for forældrene, at se det værelse deres barn skal tilbringe den første tid på. Men elevholdet 20/21 klarede indretning og sengeredning til ug+ og slange. Der blev holdt velkomsttale og sunget sange i gården og forældrene fik informationer om skoleåret m.m. Alt imens eleverne havde speeddating i hallen. Farvel til forældrene og nu stod de pludselig på egen hånd de kære elever. Det er altid spændende, at starte et nyt skoleår op både for elever, men også for lærere. Det handler om, at komme godt fra start, at føle sig hjemme og tryg. Den første uge, har vi fra skolens side udvalgt mange aktiviteter, som skal ryste eleverne sammen og få en fornemmelse for det store fællesskabs spæde start. Vi havde travderby, skolen rundt løb, besøg og spisning hos kontaktgruppelærer, samtaler mellem lærer og elev, og mange andre aktiviteter de første 4 dage. Allerede torsdag har vi almindeligt skema, så der inden weekendens start er kommet ro på hvem man skal gå i klasse med, og hvilke lærere man skal have til hvilke fag. Dagligdagen har indtaget Ladelund Efterskolen – men vi holder jo også så meget af hverdagen….