Værksted

Linjefag

Værksted

På værkstedslinjen, skal du have lyst til at arbejde med hænderne og ikke være bange for at få hænderne op af lommerne.

Vi arbejder primært i jern, stål, træ og beton, men bruger også bambus og 3d filamenter.

I linjefagstimerne fokuserer vi på at vores produkter altid skal have en modtager. Vi arbejder ofte sammen med pedellerne om projekter til skolen.

Udover linjefagsværkstedernr er der også et elevværksted. I elevværkstedet kan du altid lave dine egne projekter – for eksempel scooter, traktor, ATV m.m. Her er skabe til dit eget værktøj, men der er også en fuldt udstyret værktøjstavle, som du må benytte frit.

Masser af aktiviteter

FACTS OM LINJEFAGET

Værkstedslinjen råder ud over elevværkstedet over fire store værksteder på i alt over 500 m2:
Smede- og svejseværksted med seks CO2 svejseanlæg og et elektrode-anlæg. Derudover er der fem smedeesser med ambolte.
Metalværksted med båndpudser, båndsav, søjleboremaskine, rørbukker, værkstedsborde og værktøjsvogne.
Motorværksted med professionel bil-lift, traktorer og værktøjsvogne.
Træværksted med seks høvlebænke, tre trædrejebænke, søjleboremaskine, knivværksted m.m.

Når vi arbejder i værkstedet går vi meget op i sikkerhed og anvender det korrekte sikkerhedsudstyr, derudover er der stort udsugningsanlæg.

I linjedagene bliver der arbejdet på større projekter i værkstedet men vi tager også på virksomhedsbesøg på for eksempel maskinfabrikker eller smedeværksteder.

Sammensæt dit eget skema

Du vælger selv

På Ladelund Efterskole tilbyder vi 5 forskellige linjer hvori du frit kan vælge dine fag. Det giver dig en unik mulighed for at sammensætte din egen hverdag. Du kan derfor eksempelvis arbejde med medier og ride på heste i samme periode.

Se oversigt over fag