Forældredag og efterskolernes åbent hus

En weekend med forældre, nuværende og nye elever

Efteråret er altid fyldt med forskellige arrangementer og oplevelser på Ladelund. Her fortæller elev, Sarah Egmose Hangaard:

I Ladelunds første bliveweekend har vi haft 2 store begivenheder: Nemlig vores forældredag og efterskolernes dag.

Vi startede lørdag med at alle de unge menneskers dejlige forældre ankom til skolen, med en hyggelig dag forude. I hallen var der velkomst, hvor vi hørte om de næste kommende begivenheder og selvfølgelig med sang.

Efter det, skulle forældrene ud at prøve nogle forskellige ting, som kunne ligne lidt en hverdag for deres børn. Nogle skulle synge, andre skulle danse folkedans, som var et hit. Ingens ben kunne stå stille. Og selvfølgelig var der også tid til noget lækker mad!

Til sidst sluttede vi det hele af med at høre et inspirerende og humoristisk foredrag ”Kunsten at fucke flere ting op på en gang!” af Søren Hebsgaard.

Det handlet meget om sociale medier og hvad, det gør, når vi altid har vores telefon lige her. Det var også meget relevant for vores elever, nu hvor de har prøvet ikke at have mobilen den første uge på efterskole.

Søndag havde vi Efterskolernes dag. Vi åbnede huset op for alle de forventningsfulde familier, som ville se skolen. Eleverne viste rundt og fortalte, hvordan det er at gå lige på Ladelund Efterskole. Mens nogle elever viste rundt, var andre rundt på skolen og lave nogle aktiviteter – eks. musik, ridning, spring og kreahygge.

Vi fik en masse nye elever skrevet op og det er, som altid skønt at se, at skolen bliver vist interesse.

Tak for en rigtig god weekend!