LE Cool JUL

Juledage på Ladelund

Den sidste uge her op til jul har været fyldt med julelys, julepynt, julemad og den helt rette julestemning. Her på Ladelund giver vi altid vores elever en julegave og det kalder vi LE Cool Jul. Her kan I læse mere om LE Cool jul og om vores juleafslutning.

Dagen startede med morgenruten som altid, dernæst kunne vi sætte os til et overdådigt morgenbord med nybagte boller, Nutella og ikke mindst pandekager. Efter at have smurt stemmebåndene med et tykt lag Nutella var vi klar til at synge ”Twelve days of Christimas” ….. på synnejysk. Det var for nogen en lidt større tungevrider end for andre.

Derefter gik der en række aktiviteter i gang. I hall’en og den gamle gymnastiksal stod den på lasergames og der blev søgt dækning og skudt ”modstandere” ned på stribe. I nogle af klasselokalerne stod den på Murder Mystery – vi blev taget med til The Grand Hotel i Budapest og skulle løse mordet på privatdetektiven Mr. Smith. Udenfor på streetbanen var der lidt mere fart over feltet, da vi her kørte på Segways – nogle lidt mere sikker på benene end andre.

Efter en lækker frokost vendte vi næsen mod Brørup hvor Brørup Bio stod åben for os, så vi kunne se Jumanji. Men selvfølgelig skulle vi først lige sikre os at vi ikke tørstede og sultede, så der blev fyldt godt op på både sodavand og popcorn – lige som en rigtig biografi tur skal indeholde.

Juleafslutning

Juleafslutningsdagen startede med morgenmad og hygge i spisesalen også skulle der gøre rent. Vi var i alle kroge og hjørner, så skolen er klar til os i det nye år. Efter dette gik vi til Malt Kirke hvor Morten stod for indgangsbønnen, Ellen læste juleevangeliet for os og Toke stod for udgangsbønnen. Derudover sang vi fine julesalmer og blev husket på at julen handler om håb. Vi var så heldige at Steffen og Jakob havde pakket deres trompeter og spillede for os i kirken.

Efter kirkebesøget kunne vi gå hjem og sætte os til veldækkede juleborde. Hver kontaktgruppe havde pyntet deres bord med alt julepynt de havde på deres værelser – vi snakkede om, om Gertrud Sand havde været på besøg i spisesalen. Vi fik serveret en overdådig julefrokost hvor der ikke manglede noget. Lærerne sang for elever, men vigtigst af alt så kom julemanden og hans julekone på besøg med slik til alle eleverne.

Dernæst stod den på pakning af værelser og hen ad eftermiddagen kom forældrene. De fik æbleskiver, eleverne sang i deres julekor og Steffen fortalte om det første halvår og hvad vi alle kan glæde os til efter jul. Til sidst blev der givet en masse julekrammere og sagt et på gensyn.

Nu står den på juleferie for alle.

Vi glæder os til at se jer alle igen efter ferien hvor vi starter op med gymnastikweekend 🙂

Go’ Jul 🙂