LE Camp 2022

60 glade børn på efterskole

Efter to års fravær af LE Camp var det dejligt at få besøg igen.

Tirsdag morgen stod velforberedte efterskoleelever klar i deres røde trøjer og med et smil på læben, til at modtage 60 camp-elever, som skulle have en smagsprøve på efterskolelivet på Ladelund. Efter en kort velkomst og et møde i familiegrupperne, startede de med at blive introduceret for skolens linjefag.

Et par døgn med ”mange jern i ilden”

”Det sjoveste var, da jeg var i værkstedet for at banke på noget jern, sådan jeg kunne lave en pind til skumfiduser”- Tilde Pfänner 13 år, camp-elev fra Horsens.

Eftermiddagen blev brugt i familiegrupper, hvor man fik mulighed for at lære hinanden at kende gennem samarbejdsopgaver. Efter aftensmaden kunne man besøge de mange åbne værksteder eller nyde fællesskabet i skolens hall´.

Der var en rigtig god stemning på ladelund

”At være en del af ridelinjen om dagen og bruge hele aftenen i stalden omkring hestene og i selskab med mega-søde elever fra skolen, det var mit højdepunkt”- Karla 5. klasse, camp-elev.

Onsdag morgen skulle camp-eleverne introduceres for fællesgymnastikken. De gjorde da så godt, at de blev en stor del af opvisningen om eftermiddagen.

Dagen sluttede med en fællessamling hvor der blev sunget, vist film og ønsket hinanden en god og velfortjent påskeferie.

Se her en film fra dagene 🙂