Ladelund Rock

Gymnastiksalen rockede i weekenden

En fed dag med musik

Ladelund Rock blev afviklet her i den første weekend i December.

Inden selve arrangementet har elever og lærere været i gang med forberedelser til dagen. Der er blevet øvet på sange, lavet plakat og sendt invitationer ud til skoler.

Dagen før Ladelund Rock havde weekendeleverne travlt med at gøre klar til arrangementet. Scenen var sat op i forvejen af de seje piger i linjefaget ’popband’ så det var bare at gå i gang med at flytte instrumenter m.m.. De store PA højtalere blev sat op og der kom ’hul igennem’. Lyset blev sat op og gjort klar. Efter aftenmaden var der generalprøve på scenen med de forskellige bands.

Lørdag formiddag blev gymnastiksalen forvandlet til et lille spillested med sort gulvtæppe, sofaer, lyskæder og nedrullede gardiner. Kameraer blev sat op så vi kukke live-streame fra showet, så folk kunne se med hjemme fra. Det blev rigtig hyggeligt i gymnastiksalen. Røgmaskine, dæmpet lys og musik i højtalerne…nu var vi klar til at gå i gang.

Kl. 13 gik værterne på og bød velkommen. Vi fik besøg af Vejen FGU og Esbjerg Kulturskole’s præ-mgk bands. Det var tydeligt at alle var forberedte og leverede en god koncert. Midt på eftermiddagen var der en pølsebod hvor man kunne få en hotdog.

Kl. 16 var musikken slut og vi sagde tak for i dag. Vi fik taget et billede af alle weekendeleverne på scenen og derefter gik det stærkt. På sølle 35 minutter fik vi ryddet alt det grej vi havde sat op pakket ned igen. Det var stærk gået af eleverne.

Kl. 18 var der pizza og cola til aftensmaden. De der havde køkkentjansen havde dækket bord med lys og servietter, så det blev rigtig hyggeligt.

Tak for en god weekend 🙂

Se herunder Live-stream fra weekenden.