Ladelund Rock 2019

Gymnastiksalen blev til spillested

Traditionen tro afholder vi Ladelund Rock i en af de sidste weekender inden jul. Her sættes alle sejl for at få vores gymnastiksal, til at fremstå som et rigtigt spillested. Vi sætter det helt store udstyr op med stort lydanlæg med monitorer så alle kan hørte sig selv på scenen. Kulørte lamper skal der til og helst nogle LED lamper der kan skifte farver. En hazer som er en slags røgmaskine, gør at det hele bliver tåget, så lamperne får max effekt. Gymnastiksalsgulvet bliver klædt i sort med gulvtæppe og sorte tæpper langs vægge og bag scenen. En 24 m2 stor scene med et trommepodie i midten og på scenegulvet en kulørt persisk tæppe…Så er vi klar til at musikerne kan indtage scenen. Mens der er gang i den på scenen så er der tre kameraer der optager showet. En videomixer bruges til at vælge de rigtige vinkler. Showet streames herefter på Ladelunds facebookside så interesserede kan se med hjemmefra. Udover udstyret og rammerne så fyldes salen med stole, sofaer, blomster og lyskæder for at gøre det hyggeligt for publikum.

Klap på skulderen til alle mand

Det var 19. gang i træk at arrangementet fandt sted. Denne gang var der bands fra Vejen musikskole, Vejen Konpetenceskole og altid trofaste Askov Efterskole. Herudover var der fire bands fra Ladelund på scenen.

Kl. 13 bød værterne klar og herefter var der musik fra scenen kun afbrudt af en hotdogpause. Kl. 17 var det hele slut og så skulle der ryddes op. 28 minutter senere lignede gymnastiksalen igen sig selv. Alle mand fik en klap på skulderen for veludført arbejde og så var der pizza og sodavand i spisesalen.

En rigtig herlig weekend på Ladelund.

Fik du ikke set showet, så er her et link … Klik HER