Italien

En på opleveren

D. 7. oktober satte alle elever fra Ladelund sig ind i 2 busser, og så gik turen ellers sydpå mod Italien – nærmere bestemt campingpladsen Bella Italia lige syd for Gardasøen. Humøret var højt og stemningen… den er svær at beskrive med andre ord end ”efterskole”. For det at tage til et nyt land med nogle mennesker du, godt nok kun har kendt i få måneder, men allerede holder enormt meget af, er en helt unik følelse.

En dejlig tur

Italien

Vi flyttede hele efterskolen til Italien. Måske ikke bygningerne, men vi skulle stadig få det hele til at fungere ligesom derhjemme. Møde til tiderne, arrangere aktiviteter og selvfølgelig opretholde det fantastiske fællesskab vi har.

Vores første tur gik om mandagen til Verona. Vi blev vist rundt, gik selv rundt, købte mad og tog billeder. Og selvfølgelig fik vi lov til at se Romeo og Julies huse. Derudover var vi inde i

den store og gamle arena – et imponerende bygningsværk!

Den aften var vi på en aftentur til Sirmione. En rigtig flot og hyggelig by med gode is og en flot udsigt over den store sø. Derudover var vi også i Bergamo og Bardolino og så boede vi lige ved siden af byen Peschiera.

Vi var delt op i 3 linjer som man selv havde valgt sig ind på. Med linjen ”bold” brugte vi en af dagene på at spille diverse boldspil og skød med bue og pil. Med linjen ”vand” kom man ud på canyoning, hvor man rappellede og hoppede fra klipper ned i vand. Med linjen ”kultur” lærte man om Italien og fik lidt undervisning i sproget og maden.

Når vi ikke var på bytur eller lavede andre aktiviteter med vores linjer, badede vi i poolen, lavede mad, gik en tur eller sad og hyggede os. Vi boede på en stor campingplads med mange muligheder og hvis man havde lyst kunne man også tage med Peter og Kasper ned og morgenbade i Gardasøen – det var faktisk ikke så koldt som man havde forventet.

Så selvom jeg synes at det var meget hurtigt at vi skulle afsted og at vi ikke havde kendt hinanden i særlig lang tid, så blev det alligevel en helt igennem fantastisk tur som styrkede vores sammenhold.