Lejrtur

133 elever - 4 lejrpladser

Sammenhold og kvalitetstid i det fri

Fra onsdag til fredag var alle mand afsted på introtur. Vi har været afsted i dagsgrupper og dermed har elevholdet været delt i fire hold på fire forskellige lejrpladser; Terp, Ødsted, Jordrup og Stubdrup.

Alle mand cyklede til lejrpladserne – nogle var mere pressede over de mange kilometer end andre, men med god holdånd, sammenhold og hjælpsomhed, var det en rigtig god tur, og alle var stolte og glade over, at have gennemført turen.

På de forskellige lejrpladser gik tiden med – i første omgang, at få slået lejr – og efterfølgende med, at lære hinanden rigtig godt at kende. Både via lærerstyrede aktiviteter men i særdeleshed på elevernes egne præmisser. Der er blevet storhygget ved bålet, sunget sange, badet i åer og søer, snittet træmænd og snobrødspinde, lavet masterchef, spillet kort, drukket varm kakao, fisket (og fanget regnbueørreder), sludret, krammet, holdt i hånd, kysset – knyttet armbånd og venskaber i stor stil.

Turen er altid en god oplevelse – og i år er bestemt ingen undtagelse 🙂

Godt hjemme igen havde 50 elever valgt, at bruge weekenden på skolen. Den blev brugt på afslapning til den store guldmedalje, 3D-printning af dit og dat, fototur og filmhygge og søndagen blev brugt til at samle ind til Red Barnet – efterskole er for fedt!