Hjertestarter på Ladelund

Donation fra Lions Club

Ladelund Efterskole modtager donation fra Lions i Brørup

Ladelund Efterskole er et aktivt sted, dels med mange unge mennesker i dagligdagen, men også mange gæster til forskellige arrangementer. Det er derfor naturligt, at der på skolen er en hjertestarter. Hvert år får ca. 5400 hjertestop uden for et hospital. På Ladelund efterskole har hele personalet gennemgået et kursus i hjertemassage og brug af hjertestarter. Alle er i dag klar over, at netop en hjertestarter kan være afgørende i en kritisk situation. Hanne Welling fra Lions i Brørup fortæller, at foreningen gerne støtter humanitære formål i Brørupområdet. Denne gang er det Ladelund Efterskole, der modtager en donation til indkøb af en hjertestarter, som nu er ophængt ved skolens hovedindgang.

Skolen er taknemmelig for donationen, men håber ikke den kommer i brug.