En anderledes dag

Girls & Gents Dag

Girls ’n Gents-dagen er en fridag fra hverdagens stress og jag. Lærerne havde i al hemmelighed arrangeret en dag hvor pigerne kunne være alene på skolen, og drenge kunne tage ud og lave rigtige mandeting.

Målet med dagen var, at eleverne skulle lære hinanden bedre at kende på kryds af klasser, gange og fag.  For pigerne stod programmet på afslapning og velvære.

Dagens program

Dagen startede med smoothies og derefter yoga. Her fik deres kroppe lov til langsomt at vågne og de fik strukket hver en muskel i deres krop. Derefter havde lærerne arrangeret “Beauty Salon”, så de rigtigt kunne blive forkælet med ansigtsmasker, neglepleje, hennatatoveringer og lækkert hår og makeup.

Eftermiddagen stod i “walk and talk”ens tegn. De blev delt op i forskellige grupper, med piger de normalt ikke har noget med at gøre, for derefter at blive sendt ud på et opgaveløb, hvor de rigtigt kunne få tid til at snakke. Til aftensmad var der tre-rettes menu, som pigerne lavede i fællesskab mens der blev hygget i spisesalen. Som aftenhygge var der frit valg på tøse-filmshylden. Valget faldt énstemmigt på Magic Mike – sjældent har det været SÅ god stemning i foredragssalen.

Drengenes dag startede med en cykeltur til Brørup, hvor der var arrangeret rigtige mandelege. Der kan nævnes “vandballon katapult skydning”, “æggehøjdekast”, “traktor træk” og mange andre mandeting.
Til frokost var der arrangeret leverpostej-klapsammen-madder med masser af remo og ristede løg.

Derefter blev drengene sendt ind til Vejen Idrætscenter, hvor der ventede dem noget af en overraskelse. Der skulle nemlig afholdes Ladelundmesterskaberne i “bombeudspring fra vipper”. De skulle igennem 10 forskellige bomber, og dem der lavede det største plask, havde den flotteste stil og var mest modig, fik flest point.

To timer og mange maveplask senere cyklede de tilbage til skolen. Det var tid til aftensmad. Denne skulle eleverne selv lave i grupper, og i bedste “Masterchef” stil, fik de alle udleveret de samme råvarer. Før de fik lov at spise skulle de selvfølgelig forbi de hårde dommere og have bedømt deres kreation. Aftenen sluttede med fællesbad i vildmarksbadet – totalt hyggeligt!

Både drenge og piger havde en rigtig dejlig dag, som vi alle husker tilbage på med et stort smil på læben.