Gensynsfest på Ladelund

Vi smitter kun med glæde!

Gensynsfest på Ladelund

Kristi Himmelfartsdag blev i år en helt speciel fejring på Ladelund, nemlig af gensynet med hinanden.

Eleverne mødte ind på efterskolen mandag eftermiddag, da efterskolerne landet over igen måtte åbne. Her blev de mødt af glade kammerater og personale, men også af nye regler og rutiner. Disse var også gældende, da vi på skolen besluttede at lave gensynsfest torsdag. Her brugte eleverne hele formiddagen på at forberede både lokaliteter og aktiviteter i familiegrupper; og der blev både pyntet, bygget, arrangeret og malet til den store guldmedalje!

Klokken 14 var skolens udearealer forvandlet til en festplads, med bannere, scene, boder og bål. Eleverne kunne bl.a. nyde slushice og popcorn, slå søm i, kaste skumbolde efter forstanderen, pimpe deres nye coronabøllehatte, hygge sig i den bagende sol samt dyste i traktortræk og høvdingebold.

Der er dog ingen fest uden musikalsk underholdning. Den stod skolens eget band – iført hawaiiskjorter – for, ligesom dagen bød på fede koncerter med Den Magiske Musikmaskine, der bl.a. består af elever fra MGK i Esbjerg, og partybandet Hit it Live, der alle spillede dansable hits. Der blev både sunget, skrålet og danset i varmen!

Det blev en fantastisk fejring af elevernes store “hjemkomst”, og en dag, hvor fællesskabet for alvor kunne være i centrum igen.