Kunst

Linjefag

Kunst

I linjefaget Kunst arbejder vi med, at få en forståelse for kunsten og få styrket lysten til og troen på egne evner til selv at skabe kunst.

Vi arbejder med mange teknikker og materialer og de overordnede emner finder vi ofte ud af i fællesskab. Medejerskab, engagement og at turde kaste sig ud i projekter uden helt at vide, hvor de ender, er vigtige elementer i kunstlinjens arbejde. Vi skal udvikle vores kreativitet ved at skabe smukke, sjove, brugbare, provokerende eller opsigtsvækkende værker.

Som elev på kunstlinjen kan du arbejde med:

• Tegning, maleri, collage.
    • akryl, akvarel, blæk, blyant, kridt, kul, spraymaling med mere.
  • Keramik, stentøj- og porcelænsler.
    • smykker, lyshuse, skulpturer, skåle, fade, vaser og lignende.
  • Løbende udstillinger.
  • Modeshows.
  • Streetart.
  • Kunstnersamarbejde
Masser af aktiviteter

FACTS OM LINJEFAGET

Vi arbejder med individuelle opgaver såvel som fælles projekter, for eksempel udstillinger til skolen, kunstmuseet i Vejen eller lokalt i byen.

I linjedagene udvælger vi et projekt, som vi fordyber os i. Det kan være en tur ud af huset til kunstudstillinger, eller til et sted hvor det er muligt, at arbejde mere indgående med en disciplin, vi ønsker at fordybe os i. Vi kan også samarbejde med en af de andre linjer om et fælles projekt, eller få besøg af udøvende kunstnere, der kan inspirere os. Det ultimative mål er, at I lever jer så meget ind i formgivningen, at I for en stund glemmer jer selv.

Kunstlinjen råder over et stort lokale med godt lysindfald. Vi har projektor og Smartboard i lokalet, da vi tit arbejder med computeren, både til at kunne søge inspiration og til at gennemgå diverse teknikker.