Store oplevelser

9. klasse

På Ladelund Efterskole er 9. klasse kendetegnet af dygtige og engagerede lærere, som rigtig gerne vil hjælpe dig med at udvikle dig fagligt i løbet af skoleåret. Vi fører til Folkeskolens afgangsprøve, hvilket betyder, at vi underviser i alle de prøveforberedende fag, som du kan se på listen herunder.
Du bliver løbende evalueret i undervisningen og får også tilbagemeldinger fra dine lærere i forbindelse med forældresamtaler. 9. klasserne er inddelt i stamklasser, men der arbejdes også på tværs af disse.
9. klasserne tager også til Berlin med fokus på fagene tysk og historie. Eleverne vælger selv fokusområder, som skal undersøge nærmere på turen. Hjemmefra planlægges museumsbesøg, interview-personer og guider selv af eleverne, så I er selv med til at bestemme en del af indholdet på denne tur.

Alt med i bagagen

En elev i 9. klasse skal have følgende prøveforberedende fag (FP9):

• Dansk
  • Matematik
  • Engelsk
  • Tysk
  • Biologi
  • Geografi
  • Kristendom
  • Historie
  • Samfundsfag
  • Fysik/kemi
  • Idræt

På Ladelund Efterskole skal du, som 9. klasses elev, have en række fællesfag sammen med 10. klasse. Det er morgensamling, fortælletimer, gymnastik, sangtime, linjefag og de store oplevelser med teateruge, studietur, udlandstur, temadage og gymnastikopvisninger skal du også have sammen med resten af skolen.