Nyt på Ladelund

Nye udeområder

Bestyrelsen har længe ønsket at få udeområderne renoveret. I efteråret 2017 blev det besluttet at gå i gang med projektet. Skolens Arkitekt Finn Smidt fra arkitektfirmaet Mejeriet i Kolding lavede første en helhedsplan for skolens bygninger. Dernæst har havearkitekt Arne Thomsen fra Gredstedbro lavet en detaljeret plan for gårdområdet mellem husene og området ved parkeringspladsen. Entreprenør Jørgen Vestermark fra Ribe har anlagt begge områder og resultatet er blevet fantastisk. Vi har fået bilerne væk fra skolen og over på en ny parkeringsplads bag havehuset og vi har fået et aktivt område til idræt og streetaktiviteter. Der er beachvolleybane, asfaltområde til basket, parkour osv. Mellem hovedbygningen og skolen er der nu et gårdmiljø der kan bruges til både arrangementer, hygge, solbadning og udeundervisning. Skolens pedeller har stor andel i det flotte resultat – for eksempel har Niels lavet det flotte terrasser. Nu kan vi glæde os over indbydende udeområder der både kan bruges aktivt og som giver hele skolen et stor løft når man ankommer. Både fra øst- og fra sydsiden tager skolen sig helt anderledes ud – det er som om de store gamle teglstensbygninger bliver endnu flottere.

Ny Ridehal

Det næste projekt er en ny ridehal på 20 x 60 meter som skal bygges vest for den nuværende ridehal. Det betyder, at vi fremover har to store ridehaller og den gamle maskinhal, som har været brugt som opvarmningshal, bliver indrettet til ride stald. Det betyder at vi får endnu bedre forhold for de mange elever er dyrker ridning og samtidig får vi tidssvarende forhold er overholder de nye dyreværnsregler. Vi forventer at den nye ridehal står klar omkring nytår.