Medie

Linjefag

Medie

På medielinjen handler det først og fremmest om journalistik, grafisk design og film produktion. Gennem arbejdet med forskellige medier skal vi lære om formidling, og om hvordan vi udnytter de forskellige mediers muligheder. Vi arbejder med digitalt foto- og videoudstyr, grafiske programmer og printere. Det er kun dine evner, der sætter grænserne.

Medielinjen er:

• Kameraføring, lyssætning, manuskript, redigering, lyd og effekter.
  • Journalistik, interviewteknik, nyhedskriterier, speak og genre.
  • Foto og grafisk design, fotografi, indsigt i billedbehandlingsprogrammet Photoshop, plakatproduktion, lyssætning, tryk og print.

Masser af aktiviteter

FACTS OM LINJEFAGET

Når vi har linjedage, vil vi typisk lave en større produktion kombineret med en ud-af-huset tur. Vi har lavet mange forskellige projekter som musikvideo, kortfilm, fotoshoot, besøg hos TV2 og DR, filmbyen, Jyllandsposten og andre spændende steder.

Ladelund Rock er et musikarrangement, hvor medielinjen står for mediedækningen i form af live-transmission over internettet eller på storskærm, opsætning af grafik, back-stageinterview og alt det andet, der løfter showet til et højere niveau.

Medielinjen er for dig, der vil være kreativ med forskellige digitale udtryk, og vi forudsætter ikke, at du kan en hel masse, når du starter – det skal du nok få lært!

Vi råder over et produktionslokale samt et studie med greenscreen-rum. Vores udstyrsliste er efterhånden lang og rummer gear og grej, som kan bruges både af den garvede og den utrænede medieelev. Produktionslokalet er indrettet sådan, at hver medieelev kan arbejde selvstændigt med sine projekter.

Vi opfordrer dig til, at du medbringer en god computer, der kan trække de tunge programmer – så sørger vi til gengæld for, at du får skærme og tastatur her på skolen.

Gensynsdag 2024