Jubilarmøde

Gensyn med Ladelund

Jubilarer genså deres gamle skole

Traditionen tro er der først i maj måned jubilarmøde på Ladelund Efterskole.
Efterskolen har eksisteret siden 2000 og er i gang med det 19. elevhold. Før efterskoletiden har skolen været fyldt af landbrugs-og mejeri-elever siden 1879 hvor skolen startede.

På en solrig men kold maj dag mødte ca. 100 jubilarer op til gensyn med deres gamle skole. Nå man ikke har været på Ladelund i en del år så er der sket mange forandringer. Det første som springer i øjnene er de nye ideområder, men også en ny foredragssal og en ny ridehal blev vist frem og beundret da jubilarerne var på rundvisning.

Køkkenpigerne havde tryllet i køkkenet og sammen med nogle af weekendeleverne blev der serveret en lækker frokost. De forskellige jubilarårgange sang samlet, så snakken gik lystigt.

Efter frokosten var der fortælle- og sangtime med forstander Steffen i foredragssalen.

Det var dejligt at se 60 & 40 års og tidligere personale fra landbrugsskolen samt 15, 10 og 5 års jubilarer fra efterskolen.

60 års jubilarer

40 års jubilarer